Tuesday, February 10, 2009

CAR CRASHED...










driver lori





si kecik ni x nangis pon...




few meters dr keta aku...

kelmarin 9/2/09, aku ada kes di mahkamah tinggi alor star. pas kes aku pergi byk tempat, then around 1 pm baru bertolak balik ke sp. normally aku akan balik ikut jalan biasa.malas nak masuk high way sbb kena bawa laju....jalan biasa aku bawa 60-80 km/j...lg pun time2 tgh hari mmg mata ngantuk...suddently, dok tgk syok layan abby fana kat sinar fm, aku nampak 1 lori tanah tlh merempuh sebuah keta proton, just in front of my eyes.masa tu, aku x bawa laju, dlm 50-60 km/j.lg pun depan keta aku ada 1 lg lori.tp lori dpn keta aku sempat ngelak ke laluan bertentangan n aku sempat brek mengejut n syukur blakang aku x de keta yg ikut dekat. the accident happened just few meters dr keta aku....then, aku pon terus berenti keta n call 999 utk hantar ambulans. masa aku sampai ke tempat kejadian, xde sapa2 lg yg sampai n aku cuma risau pemandu keta tu dah mati.tp alhamdulillah pemandu keta n 2 org anak dia selamat.depa cedera kat kepala. pemandu lori cedera ringan. aku x nampak mcm mana accdient happen.cuma yg nampak lori dh rempuh keta tu. but according to driver lori, pemandu keta tu letak anak dia yg kecik bersama ngan dia waktu dia bawa keta.so keta x leh kawal...thanks God, x de nyawa yang melayang....moral of d story, jgn pandu keta sambil pangku anak kecik anda....sgt3 bahaya....sian si kecik, cedera kat bahagian pale.tp aku kagum ngan dia, langsung x nangis....may be terkejut kot....then, all of them di hantar ke hospital Yan. moga sume akan selamat......

1 comment:

kasih nash said...

Salam yang.. rajin2 la hapdet blog.. kak kasih nak baca.. hiihii.. jemput ke blog ku selalu yerrr...