Tuesday, February 3, 2009

CAR SERVICE...



sabtu lepas bersamaan 31/01/2009, aku pergi servis keta aku utk 20,000km...sebenarnya b4 CNY aku kena servis keta, tp appoinment x buat, so after CNY baru ada kekosongan...so jumaat aku buat appoinment, then sabtu aku p.tu pun dlm kul 3 lebih baru depa free...pagi dah fully booked...cakap pasal keta ni, a friend of mine (lawyer juga) pernah berseloroh, kalau sesapa nak beli keta 2nd hand, better tanya dulu sapa pemilik sebelum tu. kalau pemilik sebelum adalah lawyer, better think twice sblm nak beli....ini kerana, org yg berkerjaya mcm kami, byk sgt travelling. hari2 terkejar2 ke mahkamah....so milage keta mmg byk.cth mcm keta aku,baru 6 bulan aku beli, milage dah 20,000 lebih....


servis keta aku selesai dlm 1 jam setengah....then, pas tu terus balik umah je...niat di hati nak g singgah shopping, tp memandangkan aku hampir terkejut bila dpt bil servis kali ni, niat aku dimatikan serta merta....hahaha (bil servis kali ni memcecah sama nmgan insalment umah aku)....tp bg aku, byk mana pun yang aku terpaksa bayar, sebenarnya utk kebaikan aku n keta aku juga....lebih baik servis keta kat authorised service centre dr pegi kedai2 yg x authorised...apa2 terjadi, depa masih boleh bertanggungjwb...

3 comments:

NizA said...

20k km xkan dah beratus2 kak??

Anonymous said...

serius beratus2 za....huhu

NizA said...

uishhh...ape yg ditukar???ikut manual dia x??